מה זה אפיון אתרים? למה חשוב לעשות אותו לפני כל תחילת פרוייקט של בניית אתר ואיך עושים את זה נכון?
אפיון אתרים הוא תהליך חשוב שחובה לעשות מול הלקוח לפני בניית ועיצוב האתר על מנת שהאתר יהיה בנוי
באופן מקצועי ומותאם אישית לכל לקוח.
בתהליך אפיון אתר הדבר הראשון שמאפיינים הוא המטרה של האתר, להבין מה הלקוח צריך, מהו העיצוב
שמתאים לעסק שלו, למי העסק שלך פונה (קהל יעד) ולא פחות חשוב לדעת מי המתחרים שלכם.
שלבים בפרויקט אפיון אתרים
- הבנת צרכי הלקוח – בשלב זה חשוב להבין מה חשוב ללקוח, מה הצורך שלו באתר, להכיר את החברה/העסק לעומק, לאחר שנדע כל מידע אפשרי על הלקוח ועל העסק נוכל להעביר את כל מה שלמדנו על הלקוח בצורה חוויתית ומעניינת שתמשוך את קהל היעד של הלקוח להישאר באתר.
- מחקר מתחרים – בחלק הזה נדרש לגלות מי הם המתחרים המרכזיים של העסק/החברה על מנת שיתאפשר לייצר ייחודיות באתר שלכם, למנוע באתר שלכם את החסרונות שקיימים אצל הלקוחות שלכם וכך ניתן לעשות עבודה טובה יותר מהמתחרים שלכם.
- הגדרת סוג האתר – בתהליך האיפיון מבינים איזה אתר מתאים לעסק/חברה שלכם, האם מדובר בבניית אתר תדמית, בניית אתר חנות או בכלל אתם צריכים רק עמוד נחיתה.
- הבנת קהל היעד – על מנת שהאתר ייבנה באופן מקצועי ויגרום ללקוחות שלכם להגיע אליכם, חשוב מאוד להכיר טוב את קהל היעד של האתר, להבין את מי אתם רוצים למשוך לאתר שלכם, אלו סוג של לקוחות אתם מעוניינים?
האם חייב לאפיין כל אתר לפני תחילת עבודה?
תחילת בניית אתר ללא אפיון דומה לתכנון טיול, קשה לצאת לטיול של מספר ימים/שבועות מבלי לתכנן אותו.
כל אתר הוא שונה, לכל אתר יש את האפיון שמותאם לו, לכל עסק יש קהל יעד משלו, זיהוי מטרות הלקוח בעסק
יאפשר לבנות את האתר באופן מדוייק על מנת לענות על כל המטרות של הלקוח בעסק, ללא אפיון מקצועי וטוב
יהיה קשה יותר לקבל תוצאות טובות.
האם אפיון טוב לאתר יסייע בקידום האתר בגוגל?
אפיון אתר מותאם מהתחלה לדרישות קידום אורגני על מנת להביא לכם לקוחות באופן אורגני ואיכותי, בשלב
האפיון מתבצע מחקר מילות מפתח, מחליטים על ביטויים ספציפים שאותם נרצה לקדם בעסק/בחברה שלכם
וכך נצליח להגדיל את הסיכויים של האתר להופיע בתוצאות חיפוש גבוהות ולקבל יותר לקוחות פוטנציאליים לאתר.